plaukimas-pozemio-upe_0 A 8136 lgma-forumas-dubingiuose-127-hdtv-1080 lgma_forumas_2015_26 lgma_taryba_2_lgma_forumas_plateliai 007 lgma_forumas_2015_84 Kotopachis

Naujausi komentarai
Akvilė        
2015 sausio mėn. 25 14:04:51

Labai svarbu, kad vyksta tokios diskusijos.
Dėl tarpt. tyrimų. Manau, kad jie reikalinga plačiąją prasme – išsiaiškinti Lietuvos švietimo lygį Europos ar pasaulio kontekste. Peržiūrėjau TIMSS fizinės geografijos užduotis ir tikrai jų formulavimas neatrodo labai prastas. Gal būtų galima konkrečių pvz.? Nemanau, kad kiekvienam geografijos mokytojui reikėtų susireikšminti ir tikrinti užduotis:) Taip, norisi jaustis svarbiam, bet gal tą darbą gali atlikt ŠMM institucijos?
Dėl geografijos vietovardžių – o kodėl netinka UPC parengta metodika, kurios vienas iš autorių yra R.Šalna? Taip, ji senoka, bet vis geriau nei nieko…
Asmeniškai man svarbus dar vienas dalykas – kur dingsta mokinių žinios iš 1-4 klasių? Pagal pradinių klasių BUP jie turėtų nemažai jau žinoti… O didžioji dalis šeštokų nei žemynų, nei pasaulio krypčių nežino… Gal trūksta bendradarbiavimo su pradinių kl. mokytojais?
Sėkmės sprendžiant problemas!

LGMA        
2015 sausio mėn. 27 11:11:56

Ačiū už komentarus Akvilei. Kai ką patikslinu.
Niekas neabejoja dėl tarptautinių tyrimų reikalingumo. Jie reikalingi, bet pagal juos daroma labai daug išvadų apie tai, kaip Jūs, mokytojai, dirbate. Apibendrinimai daromi apie visą mokomąjį dalyką. Viešai atliktuose pristatymuose geografai pastebėjo netikslumų, dėl to ir atsirado tokia pastaba. LGMA pateikė bendras pastabas, dėl to apie susireikšminimą negali būti nė kalbos. LGMA yra partneris, o ne pavienis asmuo, dėl to institucinė nuomonė visada turėtų būti svarbi ŠMM.
Geografijos vietovardžiai yra aktuali tema. Šiuo klausimu LGMA yra nuveikusi labai daug darbo. LGMA siekė ir sieks, kad kol egzamino užduotyse pasitaikys užduočių, tikrinančių enciklopedinį vietovardžių žinojimą, tol nesiliaus mokytojų diskusijos apie bendrą susitarimą. Jeigu tokios užduotys išnyks, nebus jokio preteksto apie tai kalbėti Vidurinėje mokykloje. Pastarieji keleri metai rodo, kad egzamino užduotyse tokių užduočių vengiama, vadinasi, einama teisingu keliu. Visai kas kita – pagrindinė mokykla, kur nėra vienos nuomonės dėl vietovardžių mokymosi koncepcijos.
Svarbus klausimas dėl 1-4 klasių turinio išliekamosios vertės 6 klasėje. Ši tema irgi buvo įvardyta apskrituosiuose staluose, bet buvo priimtas sprendimas, kad ne į savo daržą mes nesikišame, nes kažką pakeisti čia beveik nieko neįmanoma. Pradinėje mokykloje pagrindinis dėmėsys skiriamas lietuvių kalbai ir matematikai, gamtos pažinimas yra kaip pažaidimas. LGMA šią problemą anksčiau yra kėlusi ne kartą, teikė net pastabas pradinio ugdymo programai, bet neįvyko nei viena diskusija šiuo klausimu. Taigi realiai tarpdalykinis bendradarbiavimas Lietuvoje visiškai nevyksta. Yra tik imitacijos. Nors, pavyzdžiui, prieš daugiau kaip 10 metų buvo susitarta, kad geografai net programiniu lygiu atsisako Saulės sistemos ir planetų, perleisdami šį turinį Gamtos mokslams, bet, matyt, šie susitarimai neturi jokios galios.
Taigi visiems jauniems ir aktyviems geografams labai dėkoju už jų norą tobulinti geografinį švietimą, bet tuo pačiu primenu, kad ir toliau domėtumėtės tuo, kas jau buvo LGMA padaryta, kokių priemonių imtasi. Turite konkrečių siūlymų – teikite juos.



Rašyti komentarą

  Vardas (būtinas)

  El.paštas (būtinas)

  Svetainė