Europos geografų asociacija skatina taikyti GIS pamokose

gis_sluoksniaiTurbūt kiekvienas mokytojas mokslo metams artėjant į pabaigą pradeda galvoti apie dar kokybiškesnes pamokas, mokinių motyvacijos kėlimą, įvairesnes ir įdomesnes užduotis. Kaip tą pasiekti naudojantis geografinėmis informacinėmis sistemomis (GIS) geografijos pamokose mokėsi Kauno Senamiesčio pagrindinės mokyklos geografijos mokytoja Akvilė Kamarauskaitė.

Beveik savaitę trukusius kursus iGuess (Introducing GIS Use in Education in Several Subjects) Atėnuose organizavo Europos geografų asociacija. Europos Sąjungos finansuojamų kursų metu mokytojai buvo supažindinami su GIS galimybėmis bei buvo praktiškai parodoma tai, kaip naudojant įvairias programas, būtų galima skatinti įvairaus amžiaus moksleivių erdvinį mąstymą.

Nors pagal atnaujintas pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas moksleiviai turėtų būtų supažindinti su GIS, tačiau jų pažintis dažnai lieka tik teorinė. Dažnas mokytojas nenorą/negalėjimą naudotis GIS programomis pagrindžia specifinių žinių trūkumu arba techninių išteklių stoka.

Šie kursai pirmiausia man, kaip geografijos mokytojai, leido suprasti, kad mes neturime mokinių mokyti naudotis GIS programomis (pavyzdžiui, arcGIS), nes programa – tik įrankis, padedantis formuoti ir tobulinti erdvės suvokimą, leidžiantis ieškoti priežastinių ryšių. Žinoma, be minimalių mokytojų žinių, kaip naudotis GIS programomis, sėkmingam užduočių atlikimui reikėtų turėti paruoštus aprašus apie pagrindines GIS funkcijas, kuriais galėtų naudotis mokiniai. Per kursus buvome supažindinti, kaip paruošti tokius aprašus.

Galbūt beskaitydami mokytojai tik šyptels, kad ne viskas taip paprasta, bet kursuose sutikti mokytojai iš 15 Europos šalių įrodė (kai kuriems iš jų pažintis su GIS buvo pirmoji!), kad pradėti kurti užduotis moksleiviams gali užtekti tik 4-5 dienų tikslingos pažinties su geografinėmis informacinėmis sistemomis.

Veikla buvo finansuota iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Medžiaga atspindi dotacijos Gavėjo, bet ne Švietimo mainų paramos fondo, Europos Komisijos ar jos institucijų požiūrį ir pažymėti, kad Europos Komisija neatsako už medžiagos turinį bei už galimą informacijos panaudojimą.

Kauno Senamiesčio pagrindinės mokyklos geografijos mokytoja

Akvilė Kamarauskaitė

P.s. mokytoja GIS taikymo mokykloje tema skaitys pranešimą LGMA konferencijoje rugsėjo mėn.

Share This Post

Rašyti komentarą