„MOKYMOSI KRYPTIES PASIRINKIMO GALIMYBIŲ DIDINIMAS 14–19 METŲ MOKINIAMS“

Skirtingi keliai – bendras tikslasProjektas  „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14–19 metų mokiniams“ paskatino atsižvelgti į mokinių mokymosi įvairovę, į jų polinkius, poreikius, susijusius su profesijos ir karjeros siekimu. Šiame projekte dalyvavo 26 Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos. Byla atsisiuntimui pratarmės apačioje.

Atsižvelgiant į mokyklų pastabas ir patirtį, buvo pakoreguotos šešių mokomųjų dalykų (lietuvių kalbos, matematikos, geografijos, fizikos, chemijos ir biologijos) bendrosios programos, išskiriant mokinių žinių pasiekimų patenkinamą ir pagrindinį lygmenis. Siekiant padidinti mokinių pasirinkimo galimybes, ekspertų grupės pateikė savo dalyko užduočių pavyzdžių, kuriuose dėmesys sutelkiamas į praktinį žinių pritaikymą, dalykų  integraciją su technologijų ir menų programomis, informacinių technologijų panaudojimą.

Projekto dalyviai pasiūlė modulių, diferencijuotų užduočių, trumpalaikių ir ilgalaikių projektų pavyzdžių, realizuojančių įvairius ugdymo organizavimo metodus, skirtus akademinių ir praktinių polinkių mokiniams. Ugdymo procese rekomenduojama dalyvauti ne  tik mokyklos bendruomenei, bet ir kviesti bendradarbiauti vietos socialinius partnerius (karjeros, darbo rinkos centrų, profesinio mokymo  įstaigų atstovus  ir kt.). Mokiniams, kuriems sunkiau įgyti akademinių žinių per tradicinę pamoką, buvo pasiūlyta savo gebėjimus ugdyti dirbant, tiriant, meistraujant ar užsiimant kitokia praktine veikla. Šios veiklos skatintinos, nes tuomet dažniausiai galima integruoti kelis mokomuosius dalykus. Tokių pamokų metu lengva atsakyti į mokinių klausimą „Kam man to reikia?“, paaiškinti, kur gyvenime pravers atliktos užduotys, įgytos žinios, susiformavę gebėjimai. Pasikeitusia ugdymo organizavimo forma ir turiniu džiaugiasi ir akademinių polinkių mokiniai – nebeliko mokymosi rutinos.

Mokymosi  individualizavimas  ir diferencijavimas, aktyvių mokymo metodų  taikymas padeda ugdyti mokinių bendruosius gebėjimus, pozityvų nusiteikimą kompetentingai naudotis žiniomis ir įgūdžiais asmeniniame, profesiniame bei visuomeniniame gyvenime.

Projekto tikslas – sudaryti sąlygas 14–19 metų mokiniams mokytis diferencijuojant ir individualizuojant ugdymo turinį ir taikant įvairius mokymo(si) metodus. Tikslui įgyvendinti

buvo numatyti šie uždaviniai:

  1. Individualizuoti ir diferencijuoti ugdymo turinį.
  2. Ugdymo turinį ir mokymosi procesą sieti su praktine veikla.
  3. Ugdymo procese taikyti įvairius vertinimo, įvertinimo ir įsivertinimo būdus.
  4. Aptarti mokinių mokymosi motyvacijos skatinimo būdus.

Byla atsisiuntimui MOKYMOSI KRYPTIES PASIRINKIMO GALIMYBIŲ DIDINIMAS 14–19 METŲ MOKINIAMS

Share This Post

Rašyti komentarą