Lietuvos geografijos mokytojų asociacija dėkoja visoms mokykloms, rajonų bei miestų geografijos mokytojų bendruomenėms, taip pat švietimo skyriams ir centrams, kurie organizavo antrąją 6-8 klasių geografijos olimpiadą „Mano Gaublys”. Rezultatų protokolus atsiuntė beveik visi šios olimpiados vykdytojai.
- šeštokų – 1202
- septintokų – 1279
- aštuntokų – 1201
Olimpiados_6-8_klasėms_Mano_Gaublys_2013_ATSAKYMAI (atsisiuntimui)
P.s. Mokytojų pageidavimu ir mokinių patogumui 2012 ir 2013 metų olimpiados „Mano Gaublys” užduotis (dauguma klausimų) rasite svetainėje www.manogaublys.lt
.
Apibendrinamosios išvados
1. Šiais metais olimpiada sulaukė dar didesnio dalyvių skaičiaus.
2. Šis renginys yra ne komercinis ir finansuojamas iš LGMA nario mokesčio lėšų. LGMA deda pastangas, kad šis renginys gautų finansavimą.
3. Pasirinktos užduočių pateikimo formos tikslai: 1) sudaryti galimybes mokiniams visuotinai pasitikrinti žinias, o mokytojams atkreipti dėmesį į užduočių pateikimo pobūdį, jų sąryšį su aplinka, šiuolaikiniu kontekstu, mokinių pasiekimus; 2) sukurti tokią užduočių sistemą, kuri neapkrautų mokytojo darbų tikrinimu ir leistų labai greitai ir efektyviai organizuoti olimpiadą.
4. Neabejotina, kad olimpiada sudarė galimybes reklamuoti geografijos mokomąjį dalyką mokyklose ir švietimo bendruomenėje. Švietimo skyrių ir Švietimo centrų iniciatyvos organizuoti šią olimpiadą rodo, jog geografijos renginiai yra vienodai vertinami, kaip ir visi kiti panašūs.
5. Turite siūlymų – teikite juos; turite puikių idėjų – dalykitės jomis.
.
Rezultatų apžvalga
Visų klasių kategorijose maksimalų taškų skaičių surinko labai mažai mokinių – tik 4 šeštokai, nei vienas septintokas ir nei vienas aštuntokas.
Atsiliepiant į mokytojų pageidavimus po 2012 m. olimpiados, šiais metais buvo padidintas užduočių skaičius. Šeštokams – iki 25, o aštuntokams – iki 35. Kai kurios mokytojų bendruomenės siūlė didinti iki 50. Jeigu imsime domėn, kad nuo 1 iki 5 neatsakytų testo klausimų rezultatai yra geri ir labai gerai, tenka konstatuoti, kad tokį rezultatą surinko labai mažai mokinių, o statistiškai tai labai nereikšminga dalis, kurios net nėra prasmės analizuoti. Tačiau skaičiuojant nuo 1 iki 10 neatsakytų testo klausimų, situacija iš esmės keičiasi.
Tarp šeštokų tokie sudaro 22,6 proc., tarp septintokų tokie mokiniai sudaro 9,1 proc., o tarp aštuntokų – 5,3 proc. Šie mokiniai laikytini ypač gabiais geografijai ir jų motyvacijai išlaikyti bei stiprinti mokytojai galėtų skirti padidintą dėmesį. Neabejotina, kad šie mokiniai yra puiki pamaina vyresnių klasių mokiniams, dalyvaujantiems olimpiadose, konkursuose ir pan. Akivaizdi tendencija, kad didėjant klasei rezultatai krinta.
Tarp šeštokų nuo 11 iki 20 klausimų teisingai atsakė 63 proc. olimpiadoje dalyvavusių mokinių. Tokia didelė gerą rezultatą surinkusių šeštokų dalis aiškiai rodo, kad šios klasės mokiniams geografija gali būti viena iš įdomiausių mokomųjų disciplinų.
Tarp septintokų nuo 16 iki 25 klausimų teisingai atsakė 31 proc. olimpiadoje dalyvavusių mokinių. Tai daugiausia padidintų gabumų mokiniai. Neabejotina, kad jie labiau domisi geografija arba turi įgimtą gerą atmintį. Tačiau šio septintokų viduriuko rezultatai yra prastesni nei kitų klasių. Apskaičiuojant mokinių rezultatus tarp 11–25 teisingai atsakiusiųjų, situacija iš esmės keičiasi. Tokie mokiniai sudaro net 72 proc. tarp dalyvavusiųjų. Į šią apibendrintą kategoriją patenka didžioji mokinių dalis ir tai statistiškai rodo gerą rezultatą.Tačiau būtina atkreipti dėmesį į 11–15 klausimų teisingai atsakiusių mokinių dalį – 40,6 proc. Ji šiek tiek didoka ir rodo, kad nemaža dalis mokinių pasitenkina tik šiek tiek aukštesniais nei vidutiniai rezultatai.
Tarp aštuntokų nuo 16 iki 30 klausimų teisingai atsakė 60,4 proc. olimpiadoje dalyvavusių mokinių. Tokia tikrai didelė į šią taškų amplitudę patekusi mokinių dalis rodo gerus aštuntokų rezultatus. Lyginant su praėjusių metų rezultatais, šių metų situacija yra ženkliai geresnė. Išvadas apie visus aštuntokus daryti sunku, nes neaišku, kaip mokiniai atrinkti į šį konkursą.
.
Neabejotina, kad konkurse, greičiausiai, dalyvauja arba atrenkami tik geriausi arba didesnę motyvaciją turintys mokiniai, tad pagal dalyvavusių mokinių skaičių daryti apibendrinamąsias išvadas apie visus šeštokus, septintoku ir aštuntokus yra per drąsu. Iš viso vienoje klasėje Lietuvos mokyklose gali mokytis apie 35 tūkst. mokinių. Mokytojai raginami kitais metais į konkursą įtraukti gerokai daugiau mokinių, tuomet ir rezultatai būtų reprezentatyvesni.
.
Visi likusieji mokiniai, kurie surinko mažiau taškų, turi akivaizdžių geografijos mokymosi spragų. Jų identifikavimas – mokytojo atsakomybės reikalas. Jeigu šie mokiniai nori dalyvauti olimpiadoje, vadinasi, jų žinias ir gebėjimus galima nesunkiai kilstelėti. Ypač svarbu, kad prastesni mokinių rezultatai netaptų priekaištu dėl kažko neišmokto, tingėjimo ar pan. Reikia atminti, kad labai daug vaikų gręžiasi nuo jiems įdomios veiklos jau po pirmos nesėkmės. Pastatykime šiems mokiniams kopėčias ir leiskime jomis palypėti į aukštesnį pasiekimų lygį.
Surinko taškų | Šeštokų skaičius |
25
24 23 22 |
4 6 4 9 |
21 | 18 |
20 | 31 |
19 | 26 |
18 | 43 |
17 | 55 |
16 | 76 |
15 | 89 |
14 | 117 |
13 | 109 |
12 | 104 |
11 | 107 |
10 | 88 |
9 | 83 |
8 | 53 |
7 | 57 |
6 | 38 |
5 | 26 |
4 | 5 |
3 | 3 |
2 | 2 |
1 | 1 |
.
Surinko taškų | Septintokų skaičius |
30 | 0 |
29 | 2 |
28 | 2 |
27 | 2 |
26 | 4 |
25 | 12 |
24 | 16 |
23 | 18 |
22 | 20 |
21 | 40 |
20 | 45 |
19 | 34 |
18 | 52 |
17 | 77 |
16 | 82 |
15 | 135 |
14 | 90 |
13 | 107 |
12 | 95 |
11 | 92 |
10 | 95 |
9 | 66 |
8 | 59 |
7 | 26 |
6 | 14 |
5 | 10 |
4 | 8 |
3 | 1 |
2 | 3 |
1 | 0 |
.
Surinko taškų |
Aštuntokų skaičius |
35 34 33 32 31 30 |
0
0 1 0 1 3 |
29 |
5 |
28 |
13 |
27 |
21 |
26 |
20 |
25 |
50 |
24 |
40 |
23 |
49 |
22 |
51 |
21 |
52 |
20 |
74 |
19 |
85 |
18 |
84 |
17 |
86 |
16 |
93 |
15 |
80 |
14 |
65 |
13 |
67 |
12 |
46 |
11 |
25 |
10 |
42 |
9 |
24 |
8 |
9 |
7 |
47 |
6 |
3 |
5 |
2 |
4 |
3 |
3 |
0 |
2 |
0 |
1 |
Rengiant rezultatų suvestinę, organizatoriai neturėjo galimybės palyginti, kaip mokiniai atliko skirtingas užduotis, tačiau ši rezultatų apžvalga sudarys galimybę mokytojams atkreipti dėmesį į daugelį dalykų, permąstyti dėstymo strategiją, daugiau dėmesio skirti mokinių pažangos stebėsenai.
Olimpiados organizatoriai
:)
užduotys pakankamai sunkios, bet tuo pat metu ir įdomios, buvo keletas, kurioms reikėjo mažumėlės pamąstymo. Šiaip tikrai aukštas lygis!!!! Taip ir toliau, sėkmės kitąmet ir dar daug metų iš eilės kurti užduotis vis labiau atspindinčias visas geografijos sritis 😉 Šaunuoliai 🙂
Danutė
Labai laukiame rezultatų statistikos apžvalgos. Mūsų savivaldybės mokiniai dalyvavo pirmą kartą. Olimpiada labai patiko. Laukiame kitų metų. Sėkmės organizatoriams.
BRONIUS
Laukiame ,,Gaublio” rezultatų pagal klases
LGMA
Rezultatai ir analizė bus paskelbti kitą savaitę, po Respublikinės olimpiados.
Tomas
Dėl 7 klausimo : Kuriame iš atsakymų teisingai išvardytos
žemėlapyje pažymėtos upės? Nuo kada Šventosios upė yra Nemuno intakas?:)
LGMA
Jūs teisūs, mes šį netikslumą irgi pastebėjome, bet buvo jau per vėlu. Kartografas padarė klaidą. Kadangi klausime nebuvo klausiama apie Nemuno intakus, tikėtina, kad absoliuti dauguma mokinių iš esmės kreipė dėmesį ne į visą upės ruožą, bet į jo principinį geografinį išsidėstymą. O ten akivaizdžiai matoma, kad didžioji to upės ruožo dalis tikrai yra Šventoji. Joks kitas atsakymas, kad ir kaip bedėliosi, netinka. Taigi tikime, kad šis netikslumas nesutrukdė mokiniams atsakyti į klausimą, nes bet kuris kitas atsakymas yra dar labiau neteisingas už a atsakymą. Na, o jeigu kažkas iš mokinių atkreipė dėmesį ir pastebėjo šią klaidą, toks mokinys už preciziškas žinias vertas papildomo įvertinimo.
Mes atsiprašome ir dedam visas pastangas, kad tokių netikslumų būtų kuo mažiau. Tačiau, kad ir kaip būtų apmaudu, visokios smulkmenytės praslysta. Na, o gyvenimo išmintis sako, kad niekada neklysta ir viską viską žino tik tie, kurie patys nieko nekuria.
Jolanta
Olimpiada buvo puiki,bet man kilo klausimas dėl septintokų.Jie turėjo atsakyti į 25 klausimus(nuo 10 iki 35),klausimai buvo vertinami vienu tašku, iš kur bendra taškų suma atsirado 30? O gal ką nors ne taip supratau.Būtų šaunu, kad įdėtumėt bent geriausiai pasirodžiusių mokinių sąrašus.
LGMA
Dalis mokytojų atsiuntė rezultatus ir tų mokinių, kurie atliko visas užduotis. Kadangi turime tik taškus, privalėjome traukti tokius rezultatus į bendrą įskaitą. Geriausių mokinių sąrašų mes negalime sudaryti, nes mes neprašome mums siųsti pavardžių. Kai kurie atsiunčia pilnus protokolus, o kai kurie – tik statistiką. Siūlymas skelbti nugalėtojus – geras. Reikės jį apsvarstyti. Tokie mokiniai galėtų tapti naujomis žvaigždėmis.