Švedijos transporto administracija, inovatyvių sistemų vyriausybės agentūra ir energetikos agentūra patvirtino, kad skirs lėšas bandomiesiems keliams, kurie perduos elektros energiją sunkvežimiams, įrengti. Švedai neabejoja šių kelių nauda ateityje, bet viską peržvelkime nuo pradžių.
Ateityje „Scania“ elektrifikuos ir kelius vedančius nuo naudingų išteklių kasyklų iki gamyklų ar uostų. Jau dabar deramasi su didžiausiomis Švedijos kompanijomis dėl konkrečių kelių elektrifikavimo ir užtikrinimo, kad juose būtų vykdomi krovinių pervežimai.
Elektra gaunama iš laidų esančių virš kelio
Tokie sunkvežimiai ir jiems paruošta infrastruktūra efektyviausia būtų reguliariuose maršrutuose tarp gamyklų ar kasyklų ir uostų ar geležinkelių.
Elektra gaunama iš kelio paviršiaus
Po transporto priemone sumontuotas kolektorius gali priimti iki 200 kW elektros energiją, kuomet atstumas tarp jo ir energijos šaltinio yra iki 10 cm. Bandymu metu siekiama išsiaiškinti kokie yra energijos praradimai esant skirtingam kolektoriaus atstumui iki kelio paviršiaus.
Sodertaljeje, esančioje už 35 km. nuo Stokholmo, kur įsikūrusi „Scania“, planuojami elektrifikuoti kelią, kuriame intensyvus autobusų eismas. Elektrifikuotas kelias bus suskaidytas į penkias sekcijas, o bendras jų ilgis sieks 200 m. Elektra varomas sunkusis transportas važiuodamas pro vieną segmentą galės pasikrauti elektros energijos, kurios užteks iki kito elektrifikuoto segmento.
Saugumas
Po transporto priemone yra specialūs sensoriai, kurie aktyvuoja energijos perdavimą. Jis galimas tik tada kai kolektorius ir elektros perdavimo linijos yra pakankamai arti vienas kito. Kuomet ant kelio būna pėstieji ar kiti eismo dalyviai, energijos perdavimas nevyksta.
Šaltinis: cargonews