Siekiant spręsti bendrojo ugdymo finansavimo klausimus, siūloma iš esmės keisti finansavimo metodiką, atsisakyti mokinio krepšelio ir finansavimą ugdymui skaičiuoti klasei. Tikimasi, kad šis siūlymas leis užtikrinti didesnį finansavimo skaidrumą ir stabilesnį ugdymo proceso aprūpinimą. Naujos metodikos taikymui planuojama pasirengti per 2015 metus, o naują tvarką pradėti įgyvendinti nuo 2016 m.
Tokius siūlymus parengė Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) ketvirtadienį posėdžiavusi Ministro Pirmininko potvarkiu sudaryta darbo grupė, rengianti siūlymus dėl socialinių sąlygų mokytojams, mokinių ugdymo kokybės gerinimo.
Sprendžiant pedagogų darbo užmokesčio didinimo klausimą, siūloma siaurinti tarnybinių atlyginimų koeficientų „šakutes“ ir minimalią pedagogų tarnybinių atlyginimų koeficientų ribą pakelti iki vidurkio. Siūloma kasmet didinti auklėtojų ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų atlyginimus, kol jie pasies kitų mokytojų darbo apmokėjimo lygį (iš viso apie 40 proc.).
Taip pat numatoma 2016 m. parengti etatinio mokytojų darbo apmokėjimo tvarką, o 2017 m. ją išbandyti.
Siūloma palaipsniui didinti švietimo ir mokslo finansavimą, atsižvelgiant į Bendrojo vidaus produkto (BVP) augimą ir valstybės finansines galimybes, kad nacionalinio biudžeto išlaidų dalis šveitimui sudarytų 6 proc. nuo BVP.
Siūlymai – dėl kurių vieningai sutarta ir tie, dėl kurių sutarimas nepriimtas, – bus pristatyti Ministrui Pirmininkui. Tikimasi, kad šie darbo grupės pasiūlymai taps pagrindu švietimo profesinėms sąjungoms ir Vyriausybei derantis dėl Švietimo šakos kolektyvinės sutarties sudarymo, pranešė ŠMM.
Siūlymus pateikusiai darbo grupei vadovavo ministras Dainius Pavalkis, joje dirbo Vyriausybės kanceliarijos, Socialinės apsaugos ir darbo, Finansų, Švietimo ir mokslo ministerijų atstovai bei socialinių partnerių – profesinių sąjungų – vadovai.
Šaltinis: lrytas