Pervalkoje įvyko geografijos olimpiečių stovykla

20180613_202530Birželio 11–15 d. Pervalkoje vyko LGMA organizuota geografijos olimpiečių stovykla 9-12 klasių mokiniams. Stovykloje dalyvavo 17 mokinių iš Vilniaus, Kauno, Alytaus, Panevėžio, Tauragės, Telšių, Mažeikių, Kretingos, Anykščių. Stovykla vyko Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centre Pervalkoje, kur sukurtos idealios sąlygos darbui, gyvenimui ir tuo pačiu poilsiui.

Dalykinė ir praktinė stovyklos programa, prasidėjusi Klaipėdoje ir persikėlusi į Kuršių neriją, sudarė galimybę mokiniams pagilinti geografijos teorines žinias, patobulinti praktinius įgūdžius bei praplėsti savo akiratį, pabendrauti su geografija besidominčiais mokiniais.

Nuo pirmadienio iki penktadienio vykusioje stovykloje mokiniai atliko ir aptarinėjo tris praktines užduotis, nagrinėjo rajoninės, respublikinės ir atrankos užduotis. Mokiniams paskaitas skaitė, užsiėmimus vedė geografai ir stovyklos vadovai Angelė Pakamorienė, Rytas Šalna, Georgijus Sapožnikovas, Kuršių nerijos nacionalinio parko direktorė Aušra Feser, Klaipėdos universiteto Socialinių mokslų fakulteto docentas Eduardas Spiriajevas.

Mokinių atsiliepimai apie stovyklą:

“Mano nuomone, stovykla buvo puikiai organizuota, labai naudinga, nevarginanti, o praktinių užduočių metu ne tik mokiausi, bet ir gavau progą pamatyti ir atidžiai apžiūrėti Klaipėdos senamiestį ir Nidą. Galbūt tai nėra labai svarbu ruošiantis tarptautinėms olimpiadoms, bet man labai patiko diskusija dėl galimo Nidos centro sutvarkymo”.

.

“Naudingiausia buvo geografinio tako užduočių atlikimas Klaipėdoje ir Nidoje bei vėlesnis bendras aptarimas. Labai gerai tai, kad užduotys visuomet iš karto įvertindavome taškais, nes tai tiesiogiai lavina gebėjimą formuluoti atsakymą per olimpiadą. Taip pat labai naudinga buvo vaizdų analizės užduotis, aptarimas mažesnėse grupėse”.

.

“Stovykla buvo labai informatyvi, lengva pasisemti žinių. Galbūt tai prieštarauja stovyklos tikslams, bet kitoje stovykloje norėtųsi dar daugiau užduočių lauke, atrakcijų vakare, po darbų. Jei stovykla visada vyktų Pervalkoje, tai norėtųsi, kad ėjimas prie jūros, bridimas mariomis iki švyturio taptų stovyklos tradicija”.

.

Patobulėjau visose srityse, ypač kartografavime. Prieš atvažiuodamas žinojau tik tai, kad reikia sudaryti legendą, tačiau kaip ir ką – neturėjau supratimo. Dabar išmokęs pagrindinius dalykus, žinosiu, kaip uždirbti keletą taškų ir būti ramiam, kad negausiu 0 taškų. Dabar jau apskritai žinosiu, kaip siekti maksimumo. Labai buvo naudinga palydovinių nuotraukų analizė. Per jas pakartojau pagrindus ir žinau į ką reikia kreipti dėmesį. Pagaliau pradedu jausti, kad pagaliau pradedu mąstyti ten, kur nieko nežinau ir bandau suktis iš situacijos. Be abejo, patobulėjau ir gyvenime. Pvz. su kuo galima valgyti koldūnus, kaip lupti kiaušinį ir kokios spalvos yra vėjažuvės kaulai”.

.

“Stovykloje patobulinau gan daug gebėjimų: užduočių suvokimo, klausimo analizavimo, tam tikrų priežasčių dėsningumas ir išskyrimas, o svarbiausia, mano nuomone, kartografavimas. Mokykloje netenka kartografuoti ir tokią veiklą sutinku tik olimpiadose, taigi labai gerai, jog gavau patarimų, kaip teisingai kurti sluoksnius, apipavidalinti žemėlapius. Visgi man reikia daugiau praktikos, nes kartografavimui sugaištu per daug laiko”.

.

Labai gerai, kad buvo sukviesti stipriausi mokiniai geografai ir moksleiviai, kuriems dar reikia patobulėti bei sekti kitų pavyzdžiu. Buvo sudėti pagrindai, kurių prireiks būsimose olimpiadose. Stovykla paskatino siekti aukštesnių tikslų ir praplėsti akiratį. Gerai, kad aptardavome ir visų darbus, ir atskirai. Gera veikla, atmosfera ir energingi vadovai”.

.

Mokinių pageidavimu panašios stovyklos galėtų vykti kasmet. Jos padėtų kryptingai pasiruošti olimpiadoms, taip pat sudarytų galimybes motyvacijos turintiems mokiniams iš esmės pagilinti žinias ir sustiprinti įgūdžius daugelyje sričių.

LGMA olimpiadų organizavimo komitetas

Share This Post

Rašyti komentarą