Kauno Senamiesčio progimnazijos septintokai geografijos pamokų metu įgyvendino STEAM gebėjimus skatinančią veiklą – „Žygio į ugnikalnį planas”.
Šios veiklos rekomendacijos buvo pateiktos naujajame Briedžio leidyklos II dalies Žemės vadovėlyje 7 klasei. Kiekvienas mokinys, naudodamas mapy.cz programėlės topografinius žemėlapius, projektavo savo pasirinkto ugnikalnio modelį. Piešdami, mokiniai rinkosi ir planavo žygio kelius, siekė kūrybiškai perteikti sutartinius ženklus, siejo pamokos teorinę informaciją apie litosferą su pasirinktu ugnikalniu. Sicilijos Etnos ugnikalnis buvo vienas iš mokinių analizuotų objektų.
Mokinių kūrybinė veikla
Vertinimas – PAŽYMYS.
- Geografinės vietos nusakymas – žemynas, šalis, bent trys vietovardžiai, geografinės padėties įvardinimas pagal pasaulio kryptis toje vietovėje, koordinatės, litosferos plokštės, tarp kurių yra ugnikalnis ( 2 balai)
- Bent trijų ugnikalnio ypatybių aprašymas – aukštis, išsiveržimas, intensyvumas, kita (1 balas).
- Ugnikalnio plano perpiešimas pagal mapy.cz programėlę (horizontalės, žygio tekeliai, aplinkinės kalnų grandinės, ledynai, vietovės ir pan. (5 balai).
- Rekomendacijos, kaip kopti iki ugnikalnio – bent 2 sakiniai (1 balas).
- Plakato estetika, pavadinimas, patrauklumas (1 balas).
Déjà vu jausmas prie Etnos
Su savo šeima balandį keliavusi mokytoja Justina patyrė netikėtumą, tyrinėdama Etnos ugnikalnio papėdes. Eidama Sidabrinio kraterio pažintiniu taku, ji suprato, kad vaizdas jau matytas. Po kiek laiko mokytoja atpažino Briežio leidyklos vadovėlio viršelyje matytą nuotrauką. Mokytoja Justina Sicilijoje taip pat patyrė ir ne visada pasitaikantį reiškinį, kai iš Etnos kraterio į dangų kilo apvalių dūmų ratai, kurie yra sudaryti iš dujų ir vandens garų.
Kauno Senamiesčio progimnazijos
geografijos mokytoja Justina Mieželė