GAUBLYS geografijos vadovėlis 11 (III gimnazijos klasei), I dalis pakeliui į mokyklas

Leidykla DIDAKTA išleido GAUBLYS serijos geografijos vadovėlio 11 (III gimnazijos) klasei I dalį. Vadovėlis įtrauktas į vadovėlių duomenų bazę. 

Vadovėlis jau keliauja į mokyklas, kurios užsisakė šį vadovėlį.  

 
Geografijos vadovėlis „GAUBLYS 11“ parengtas atsižvelgiant į 2022 m. atnaujintos Geografijos bendrosios programos reikalavimus.
 
11 (III gimnazijos) klasei skirto vadovėlio pirmojoje dalyje pateikiami keturi skyriai.
 
Pirmajame „Planeta Žemė” pristatomos Žemės geosferos, išryškinama žmogaus kaip geografinio veiksnio vaidmuo šiuolaikiniame pasaulyje.
 
Antrasis skyrius „Vidinės Žemės jėgos”. Jame apžvelgiami visi  vidinių jėgų procesai, nemažas dėmesys skiriamas Lietuvos geologinės tematikos turiniui. 
 
Trečiajame skyriuje „Sausumos reljefo kaita” išsamiau pateikiamos daugelis sausumos reljefą formuojančių išorinių jėgų, taip pat deramas dėmesys skiriamas Lietuvos reljefo formavimuisi ir dabartiniam jo pavidalui.
 
Ketvirtasis vadovėlio skyrius „Atmosferos ir vandenyno procesai” apima orų, klimato bei hidrosferos tematiką.    
 
Pagrindines temas papildomos temos „Atvejo analizė“, skirtos gilesnei konkrečių vietovių, regionų geografinių procesų analizei.
 
Visos vadovėlio temos, kaip privalomos, taip ir skirtos susipažinimui ar gilesnei analizei, palydimos įvairaus sudėtingumo užduotimis ir klausimais. 
 
Vadovėlį praturtina keli šimtai iliustracijų: žemėlapių, schemų, nuotraukų, piešinių. Nemažai iš jų unikalios ir niekada nepublikuotos.        
 
Kiekvieno skyriaus pabaigoje yra išsamus savikontrolės blokas, kuriame  pateikiamos pagrindinės geografinės sąvokos, geografiniai teiginiai, akcentuojami privalomi praktiniai įgūdžiai, informacijos šaltiniai, pateikiama nemažai idėjų geografiniams tyrimams, nuorodų į skaitmeninius išteklius. 
 
 

Projekto vadovas

Rytas Šalna, Vilnius  

Vadovėlio autoriai

Loreta Latvienė, mokytoja ekspertė, Kaunas 

Giedrė Motiejuitė, mokytoja ekspertė, Joniškis

Angelė Pakamorienė, mokytoja ekspertė, Gargždai

Georgijus Sapožnikovas, mokytoja ekspertas, Vilnius

Rytas Šalna, Vilnius  

Robertas Šalna, mokytojas metodininkas, Vilnius/Lentvaris

Ingrida Tamošauskienė, mokytoja ekspertė, Plungė

Vadovėlio vertintojai ir konsultantai:

Petras Pūtys, 

dr. Laima Railienė,

prof. dr. Egidijus Rimkus,

mokytoja ekspertė Asta Rutkienė,

dr. Jonas Satkūnas,

doc. dr. Gintautas Stankūnavičius.

Vadovėlį jau galima įsigyti ir iš mokinio krepšelio lėšų, skirtų vadovėliams įsigyti, bei iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų vadovėliams, parengtiems pagal atnaujintas ugdymo programas. 

Antroji vadovėlio dalis bus išleista sausio mėn. 

Leidyklos DIDAKTA informacija 

Share This Post
6 komentarai
  1. Planuojama šį vadovėlį patalpinti į eduka aplinką?

  2. Sveikinu visą autorių kolektyvą ir ypač Rytą, projekto vadovą. ŠAUNUOLIAI! Džiaugiuosi su visais mokytojais ir linkiu sėkmės dirbant su naująją mokymo priemone. Staselė

  3. Jei vadovėliai sudaryti, bet neatspausdinti, kodėl neįkeliami į eduką? Daugelio dalykų mokytojai, neturėdami popierinių vadovėlių, naudojasi įkeltais vadovėliais arba vasaros metu ekspertų paruoštais konspektais ir užduotimis. Kodėl geografijos dalykas apgaubtas paslapties šydu? Ypač daug problemų kyla ruošiantis 12 klasių pamokoms- kuria linkme, kaip giliai, kokias užduotis pateikti (o jas ir sukurti reikia). Pavyzdžiui, skyriaus “Ekonominio lygio skirtumai pasaulyje, nelygybės mažinimas” vadovėlyje yra vos viena tema, o pagal atnaujintą programą yra 16 pamokų. O mokiniai klausia, kodėl jie mažiausiai svarbūs, nors laiko egzaminą. O atsakymo neturime, nes švietimo ministerija su programų ir vadovėlių sudarytojais šoka atskirus šokius. O nuo to kenčia mokiniai ir mes, mokytojai, savo laisvalaikį leisdami prie kompiuterio, interneto labirintuose.

    • Dėkojame už ilgą klausimą, tiksliau, jų virtinę bendrame tekste. Patiksliname, kad vadovėlis 12 klasei nėra parašytas ir kol kas net nėra rašomas, nes tuo pačiu metu vyksta kitų vadovėlių rengimo darbai. Negalima teigti, kad vieninteliai geografai nieko neturi, o visi kiti viską turi. P.s. geografai turi labai daug medžiagos, lyginant su kitais mokomaisiais dalykais. Sutinkame, kad ruošiantis 12 klasės pamokoms, mokytojams kyla sunkumų. Būsimos grėsmės buvo žinomos dar prieš kelis metus, apie ką LGMA seniai ir ne vieną kartą buvo informavusi ŠMSM. Suprantame Jūsų nerimą dėl mokinių ir jų savijautos, tačiau bendrųjų programų atnaujinimo tvarka ir įgyvendinimo strateginis planavimas, pradėtas dar prie 2016-2020 m. valdžios ir toliau tęstas dabartinės valdžios, deja, bet yra ne mūsų atsakomybės rėmuose. LGMA, kaip nevyriausybinė organizacija, gyvuojanti tik iš narių mokesčio, per visą šį laikotarpį talkino mokytojams pagal savo išgales ir savo kompetencijų rėmuose.

  4. LGMA priekaištų neturiu ir to nerašiau. Atnaujintų programų klausimais, kol nėra vadovėlių, turėtų konsultuoti programų sudarytojai- ką akcentuoti, kokią informaciją, užduotis pateikti. Švietimo agentūroje pateikta rekomendacijų lentelè tikrai nepadeda. O geografijos dalyko informacijos gausa ir paklaidinti gali.

Rašyti komentarą