Švietimo ir mokslo viceministras Vaidas Bacys sako, kad šiuo metu išgyvename pasekmes to, kad prieš 12 metų buvo “išmuštas” mokytojų noras dirbti kūrybiškai.
“Neneigsiu ir pripažinsiu, kad nuo 2000 metų maždaug, nuo 1999 metų, su pirmąja krize mes pradėjome labai griežtai reglamentuoti mokyklų darbą. Išmušėme iš mokytojų norą dirbti kūrybiškai. Tai yra faktas, ir mes niekur nuo to nepabėgsime, tai yra gyvenimo realybė ir mes turime rezultatą”, – Lietuvos radijo laidai “Ryto garsai” ketvirtadienį sakė viceministras.
Pripažindamas, kad mokyklose trūksta šviežio požiūrio, jis konkrečiai neatsakė, į ką turėtų orientuotis tėvai, rinkdamiesi, į kokią mokyklą nuo rugsėjo leisti savo atžalas.
“Pagal savo vaiko poreikius – kalbėtis su savo vaiku, šnekėtis su specialistais, kurie galėtų patarti, ko tam vaikui reikia, ir ieškoti bendruomeninės mokyklos – mokyklos, kur žmogus yra svarbiausia vertybė”, – teigė V.Bacys.
Viceministras svarstė, jog tėvams besirenkant mokyklas, labiausiai rūpi tos mokyklos abiturientų egzaminų rezultatai, neformalaus ugdymo ir socialinių įgūdžių ugdymo galimybės, mokytojų bendravimas su vaikais.
Tuo metu Mokyklų tobulinimo centro direktorė Eglė Pranckūnienė teigė, kad nuomonę apie mokyklų privalumus ir trūkumus tėvams padėtų susidaryti Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros skelbiami išorinio audito duomenys.
Jos nuomone, tai labiau realią padėtį atspindinti informacija nei savaitraščio “Veidas” skelbiamas vidurinių mokyklų reitingas, kur mokyklos išskirstomos pagal tai, kiek abiturientų įstojo į Lietuvos universitetus pagal pirmą pageidavimą, gavo pakvietimus į užsienio universitetus ir kaip gimnazistams sekėsi laikyti valstybinius brandos egzaminus.
Čia šiemet pirmauja Vilniaus licėjus ir Kauno technologijos universiteto gimnazija.
“Toks sureitingavimas pagal šiuos kriterijus, kaip daro žurnalas “Veidas” jau kelinti metai, realiai neatspindi tos mokyklų padėties. Toks reitingas labai mažai pasako apie mokyklas, o ypač – apie tas mokyklas, kurios yra to reitingo apačioje, paprastai ten yra nedidelės kaimo mokyklos. Vis tik žalos mokykloms padaroma labai daug. Tai, kad jos – reitingo apačioje, neatspindi realaus mokytojų darbo ir mokyklų darbo kokybės”, – teigė E.Pranckūnienė.
BNS informacija