Neseniai atlikti tyrimai parodė, jog JAV vaikų, kurių amžius yra nuo 6 iki 12 metų, pati geidžiamiausia dovana yra planšetinis kompiuteris.
2011 metais planšetinių kompiuterių visame pasaulyje buvo parduota apie 60 milijonų vienetų. Kiek iš jų atiteko vaikams, kiek suaugusiems – tikslių duomenų nėra, tačiau pakankamai įspūdingi skaičiai gali reikšti tiesioginę planšetinių kompiuterių skvarbą ne tik į kasdienę vaikų veiklą, bet ir į bendrojo lavinimo erdvę. Tuo labiau, jog naujausios apklausos JAV rodo, kad planšetinis kompiuteris tampa geidžiamiausia vaikų dovana.
Didelis vaikų noras turėti planšetinį kompiuterį rodo, jog vaikai tikrai myli planšetinius kompiuterius, tačiau iškyla natūralus klausimas „kodėl?“. Tinklapis spotlessinteractive.com, remdamasis psichologų darbais, vardina tokias priežastis:
1) Psichologinis efektas
Nors ir nėra tikslių psichologų paaiškinimų kodėl vaikams taip patinka planšetiniai kompiuteriai, tačiau galima pateikti kelis faktorius, kurie tiesiogiai lemia vaikų prielankumą šiems gaminiams:
- Kontrolė. Vaikams labai patinka jausmas, jog jie kontroliuoja savo aplinką. Planšetiniai kompiuteriai suteikia labai intuityvią naudojimosi aplinką bei duoda labai greitą atgalinį ryšį, o būtent tai ir užpildo kontrolės jausmo poreikį. Nors tą patį galima pasiekti ir su kitais kompiuteriais, tačiau jų valdymas yra sudėtingesnis ir kontrolės pajautimui reikia daugiau kantrybės.
- Įvairovė. Vaikams yra gana sunku ilgai išlaikyti koncentraciją. Planšetinis kompiuteris gali pasiūlyti begalę įvairiausių žaidimų ir kitokių užsiėmimų, sukurta begalė įvairiausių programėlių. Ši didelė įvairovė sugeba išlaikyti ilgalaikį vaiko susidomėjimą planšetiniu kompiuteriu. Gi įprastiniai kompiuteriai pritaikyti ne tiek laisvalaikiui, kiek darbui, tad ir juose dažniausiai įdiegtų žaidimų ir kitokių pramogų įvairovė neprilygsta planšetėms.
- Kartojimas. Dauguma tėvų tikrai gali patvirtinti, jog vaikams patinka žiūrėti tą patį filmą dar kartą ir dar kartą, dainuoti tą pačią dainą dar kartą ir dar kartą. Planšetiniai kompiuteriai gali pasiūlyti labai daug įvairiausių veiklų, kur būtinas įvairiausių užduočių kartojimas. Žinoma, veiksmus kartoti galima ir su kitais kompiuteriais, tačiau tikriausiai jų valdymas ne toks patogus.
- Interaktyvumas. Daugelis vaikų labiau mėgsta „žaisti“ nei pasyviai sėdėti ir užsiimti kokia nors veikla. Planšetinis kompiuteris ir suteikia tą galimybę žaisti vykdant įvairiausias užduotis.
- Suaugusiųjų mėgdžiojimas. Vaikams patinka mėgdžioti suaugusius stebint jų elgesį, tad labai tikėtina, jog vaikui pamačius tėvus naudojantis planšetiniu kompiuteriu jo susidomėjimas šiuo prietaisu taip pat išaugs. O prisiminus, jog šiuo metu planšetiniai kompiuteriai vis dar išlieka rinkos naujove, tad ir dažni tėvai jiems skiria daugiau dėmesio nei kitai įprastinei technikai.
- Poreikis liesti. Vaikams labai patinka liesti ir žaisti su įvairiausiais daiktais, išbandyti naujas patirtis. Planšetinis kompiuteris patenkina šį poreikį ir netgi jį skatina, nes viskas tiesiogiai ekrane valdoma pirštais – nereikia fiziškai atsieto tarpininko – pelės ar klaviatūros ir taip dar labiau didėja betarpiškumo jausmas.
2) Naudojimosi paprastumas
Turbūt daugelis viršuje išvardintų savybių nebūtų tokios svarbios, jei planšetiniais kompiuteriais nebūtų taip lengva naudotis. Galbūt rimtiems darbams tai nėra pats patogiausias kompiuteris, tačiau vaikiškiems žaidimams – praktiškai idealus produktas. Juk nereikia išmokti naudotis jokiomis papildomomis valdymo priemonėmis, tokiomis kaip klaviatūra ar pelė, kurie reikalauja daugiau kantrybės ir pastangų. Tereikia tik paspausti atitinkamą ekrano vietą, o toks paprastumas tikrai padidina vaikų susidomėjimą planšetiniu kompiuteriu.
Spotlessinteractive.com tinklapio nuomone, išvardintos priežastys nulemia tai, kad vaikas pirmenybę atiduoda planšetiniams kompiuteriams, su kuriais jie nori praleist daugiau laiko ne tik žaizdami, bet ir lavindami įvairiausias savo žinias bei įgūdžius.
Atsižvelgiant į tai, inovatyvūs pedagogai jau svarsto, kad planšetinis kompiuteris dėl savo plačių galimybių ir interaktyvumo gali tapti labai šaunia vaikų lavinimo priemone, kadangi įvairiausios programėlės gali ne tik išmokyti vaikus atpažinti gyvūnus, bet ir pagilinti žinias įvairiose akademinėse srityse.
Pavyzdžiui, žemiau galite pamatyti programėlės video, kurioje naudojantis iPad planšetiniu kompiuteriu vaikas gali įgauti žinių apie laukinės gamtos gyvūniją. O tokių programėlių gausa tikrai gali pasigirti ir App Store, ir Android Market.
Ką gi, galbūt mūsų vaikų vaikai jau mokinsis ne iš knygų, o iš ateities planšetinių kompiuterių? O šiuolaikinės švietimo priemonės bus pripažintos visiškai archaiškomis ir nebetinkamomis ateities visuomenei?…
Šaltinis: technologijos
planšetiniai kompiuteriai
Geras straipsnis, daug tiesos 🙂 Dėkui