Viešoji įstaiga „Tautos paveldo tyrimai“ 2013–2014 ir 2014–2015 mokslo metais siūlo Jūsų mokykloje surengti edukacinį renginį-parodą „IŠSAUGOTA TIESA“.
Renginio-parodos tikslas – pristatyti mokiniams unikalų atvejį mūsų šalyje – pokario ginkluoto pasipriešinimo dalyvio Andriaus Dručkaus labai sudėtingomis sąlygomis išsaugotus ir mūsų dienas pasiekusius autentiškus Vytauto apygardos „Lokio“ rinktinės archyvo (1944 -1958) partizanų veiklos įsakymus, partizanų spaudą, laiškus, dienoraščius, fotografijas.
Tai šiaurės rytų Lietuvoje ir Latvijoje kovojusių partizanų gyvenimo kasdienybė, jų siekiai ir svajonės dėl Lietuvos Nepriklausomybės. Parodoje atsispindi Lietuvos muziejuose, Lietuvos ypatingajame archyve, taip pat Latvijos Valstybės archyve surasta medžiaga.
Parodą sudaro 14 pastatomų ant grindų stendų (1m x 2m), parodos plakatas. Parodos pagrindu neseniai išleista knyga „Balys Vaičėnas. Partizano sąsiuviniai“, 2014 m.Vilniaus knygų mugėje apdovanota Patriotų premija.
Yra galimybė į parodos pristatymą – edukacinį renginį pasikviesti partizaninio karo Lietuvoje tyrinėtojus, istorikus dr. Arūną Streikų, dr. Manvydą Vitkūną, ginkluotojo pasipriešinimo dalyvį Andrių Dručkų, patriotinių dainų atlikėjus Lietuvos karo akademijos kariūnus arba dainuojamosios poezijos kūrėjus. Parodos ir renginio turinyje daug atsakymų į istorijos, lietuvių kalbos ir literatūros egzaminų klausimus.
Parodos buvimo laikas mokykloje 7-10 dienų. Prašome iš anksto pranešti apie pageidavimą surengti parodą ir suderinti laiką.
Atsakingas asmuo Klaudijus Driskius, tel.:8-69948388, el.paštas: klaudijus.driskius@gmail.com
Oficialus pasiūlymas VIDURINIO LAVINIMO MOKYKLOMS
arvydas damijonaitis
LIETUVOS ISTORIJOS DĖSTYMAS mokykloje – lietuvių mentaliteto formavimo priemonė:
Po ilgos ir gūdžios rusų okupacijos, po kovo 11, dar nepraėjo bibliniai 40 metų, kad galėtų pasikeisti kelios gyventojų kartos. Lietuvos gyventojai vis dar turi homosovieticus požymius, jie renka į valdžią išorinių valstybių palaikomus avantiūristus uspaskichus, tomaševskius…Todėl svarbu pradėti mokyklose dėstyti Lietuvos istoriją, kuri padėtų formuoti lietuvišką mentalitetą. Dėstydami Lietuvos istorija, nubrėžkim raudona linija kruviną Lietuvai 1655 m “Tvano” lietuvių skerdynių, datą, kai laukinių rusų maskolių ordos išžudė Lietuvoje apie 2 milijonus,70 proc gyventojų, fantastinio grožio sostinė Vilnius buvo sugriautas ir sudegintas iki pamatų. Po “Tvano” baigėsi Lietuvos istorija, nes jos teritorija tapo Rusų imperijos, tautų kalėjimo dalimi. Neįvertinusi mirtinos grėsmės iš Rusijos, Lietuva pasirašė sau mirties nuosprendį – buvo ištrinta iš Europos žemėlapio. Reikia analizuoti – kodėl Algirdas savo laiku nesutraiškė vasalų maskolių irštvos , kodėl Vytautas savo galybe įsivėlė į nereikšmingą mūšį prie Tanenbergo (Žalgirio) ir nesustabdė mirtinos grėsmės iš Rytų? Kodėl laukinių rusų ordos nusiaubė Lietuvą, išžudė jos gyventojus?, Kodėl lietuviai nesudarė sąjungos su Europos Sąjunga (ordinu)? Tai būtų genialus sprendimas. Būtume lietuviai, o tapome sovietžmogiais. Paklauskit istorijos mokytojo – kas susprogdino Vilniuje Gedimino pilį? Drebins kinkas, neatsakys. Sovietinės okupacijos metu mokyklose per istorijos pamokas buvo draudžiama sakyti tiesą. Išdegintos žemės paranoja, masinės žudynės – apie šią amžiną, nekintamą rusų imperijos laukinių ordų iš Rytų taktiką ir strategiją buvo nutylima.
Po1918 vasario 16 d. stebuklo, Lietuvos gyvavimo dvidešimtmečio, kai trumpam buvo atkurtas Lietuvos valstybingumas, lietuviškumas, sekė eilinės rusiškos okupacijos penkiasdešimtmetis, masiniai lietuvių žudymai trėmimų priedangoje. Paradoksalu – lietuvių tautos genocidas neturi senaties termino, bet, dėl čia aukščiau minėtų priežasčių, Lietuva neturi politinės valios teisiniu keliu, pasinaudojus Genocido centro sukaupta medžiaga , Lietuvos teisme, įvardinti genocido faktą, pareikalauti kompensacijos, pateikti sąskaitą agresyviai, neprognozuojamai, iki dantų ginkluotai Rusijai. Nebaudžiami nusikaltimai skatina naujus Kremliaus genocidinius nusikaltimus.