Mokytojai iš Vilniaus mokyklų, UPC dalyvavo geografijos ir istorijos mokytojų organizuotoje atviroje integruotoje geografijos-istorijos pamokoje 11-12 klasėms tema „Kaip atpažinti propagandą?“.
Pamokos aktualumas. Šiuolaikinė geopolitinė situacija, didėjanti įvairių propagandos formų plėtra, naujausių technologijų ir įtikinėjimo priemonių tobulėjimas, vis labiau pažeidžia valstybės saugumą ir laisvę. Todėl labai svarbu suteikti mokiniams reikalingų žinių, kurios padėtų jiems kritiškai vertinti gaunamą didžiulį informacijos kiekį, kurio nemažą dalį sudaro propaganda.
Pamoka buvo skirta susipažinti su pačia propagandos sąvoka, jos tipais bei veikimo būdais viešoje erdvėje. Stengėmės mokiniams padėti geriau suprasti demokratijos vertybių svarbą, ugdyti pilietinę pareigą bei atsakomybę, kurios padėtų labiau užtikrinti mūsų visuomenės saugumą.
Pamokos pradžią pradėjome netradiciškai – mokytojos surengė šaržuotą komišką parodiją politine tematika. Mokiniams tai buvo netikėta, juos pralinksmino ir sudomino.
Pamokoje buvo naudojami įvairūs aktyvūs mokymo metodai: pradinė apklausa bei pamokos refleksija vyko naudojant kamuolio metimą mokiniams. Ši priemonė padėjo ne tik sužinoti, kokį supratimą mokiniai turi apie propagandą, kartu ir leido žaismingai, atsipalaidavus pradėti pamoką.
Toliau vyko trumpo informacinio filmo apie propagandos tipus peržiūra, po kurios mokiniai turėjo atlikti jiems pateiktas užduotis.
Kitoje pamokos dalyje mokiniai gautas teorines žinias turėjo pritaikyti praktiškai. Visi buvo suskirstyti į darbo grupes, kuriose turėjo atlikti bei pristatyti skirtingas užduotis:
– šaltinių, susijusių su propagandos sklaida televizijoje, reklamoje bei spaudoje, analizė;
– mokinių grupė turėjo suvaidinti jų sugalvotą situaciją, o likusieji mokiniai iš šio pasirodymo turėjo atspėti propagandos tipą bei jį apibūdinti;
– poetinio kūrinio, susijusio su pamokos tema, kuriame panaudota daug metaforų, nagrinėjimas.
Mokiniams labai patiko užduotis „Detektyvas“. Šiai užduočiai atlikti reikėjo mokinių įžvalgumo, sociokultūrinių žinių, greitos reakcijos.
Po refleksijos mokiniams paskirtos įdomios namų darbų užduotys: išmanių įrenginių pagalba, jų artimoje aplinkoje, fiksuoti pastebimas situacijas, susijusias su pravestos pamokos tema.
Geografijos mokytoja metodininkė Aida Baliukevičienė
Istorijos vyr. mokytoja Jolita Bielinytė
.