Konferencijos Klaipėdoje „Mokyti mokykimės iš praeities“ atgarsiai

2019 m. lapkričio 21 d. Klaipėdoje vyko mokytojų  konferencija „Mokyti mokykimės iš praeities“, kurią organizavo LGMA Klaipėdos miesto skyrius, jo pirmininkė Vytauto Didžiojo gimnazijos geografijos mokytoja ekspertė Stasė Alenskienė. Ši konferencija ypatinga, neeilinė. Ji skirta Lietuvos mokslininko, geografo, keliautojo docento Rimanto Krupicko atminimui paminėti. Konferencijoje netrūko šiltų, jautrių prisiminimų, pasakojimų apie kartu praleistą laiką, nueitus kelius, atrastus kraštus, neišsenkančius geografinių žinių aruodus, apie mokymą iš patirties.

Konferencijos pradžioje Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų studijų prodekanė doc.dr. Daiva Verkulevičiūtė-Kriukienė pristatė knygą, skirtą docentui Rimantui Krupickui atminti „Turiu eiti“. Ši knyga kupina prisiminimų, kelionių aprašymų, dienoraščių, mokslinių intarpų ir minčių, skirtų pamąstymui. Kalbėdama apie šią knygą, doc. dr. Daiva Verkulevičiūtė-Kriukienė prisiminė savo studijų laikus. Jos prisiminimuose Doc. Rimantas Krupickas buvo neeilinis dėstytojas – jis mokė ne tik teorinių žinių, bet gyvenimiškos išminties, dalijosi savo patirtimi, mokė mylėti savo kraštą. Dainos, kurių žodžius citavo docentė, kelionių nuotykiai, bendri prisiminimai – tai  tarsi gijos, kurios jungia doc. dr. Rimanto Krupicko buvusius studentus.

Apie  įsimintinus kelionių nuotykius, gyvenimiškas pamokas, įgytas keliaujant kartu su doc. dr. Rimantu Krupicku,  pasakojo Telšių Vincento Borisevičiaus gimnazijos geografijos mokytoja Laima Uosytė. Kelionės buvo glaudžiai susietos su geografija – iš jų studentai mokėsi ir sėmėsi geografinių žinių. Tačiau, doc. dr. Rimantas Krupickas buvo ne tik keliautojas, bet ir geografijos žinovų bei šio mokslo mylėtojų subūrimo iniciatorius ir puoselėtojas.  
Klaipėdos S. Dacho progimnazijos geografijos mokytoja Vilma Norvaišienė papasakojo apie Jaunųjų geografų mokyklos pradžią, apie tai, kad ne kiekvienas galėjo į ją patekti, reikėjo turėti nemažai geografinių žinių, todėl teko nemažai įdėti pastangų, norint į šią mokyklą patekti. Docentas dr. Rimantas Krupickas išaugino ne vieną žymų geografą mokslininką, geografijos mokytoją.      
Konferencijoje dalyvavo ir docento bendražygiai, bendrakursiai, artimi žmonės. Bendrakursė habil. dr. prof. Marija Eidukevičienė dalijosi šiltais prisiminimais apie docentą, piešė žodžiais jo portretą kalbėdama apie jo  žmogišką drąsą, atsakomybę, tačiau ir tuo pačiu  apie jo kuklumą, jautrumą, svarstė, kas yra svarbiau – žinios ar jausmai.
Apie doc. Rimanto Krupicko patriotiškumą, atsidavimą Tėvynei pasakojo jo dukra Vilniaus universiteto Chemijos ir geomokslų fakulteto Geomokslų instituto Dr. prof. Dovilė Krupickaitė.
 


Antroje konferencijos dalyje savo patirtimis dalijosi mokytojai, savo pranešimuose atliepdami į doc. Rimanto Krupicko idėjas ir įžvalgas. Konferencijoje buvo pristatytas GLOBE projektas, kuriame dalyvauja Klaipėdos „Versmės“ progimnazijos mokytoja Dalia Umantaitė-Vaivadienė kartu su šios mokyklos mokiniais. 

Telšių Vincento Borisevičiaus gimnazijos geografijos mokytoja Laima Uosytė pristatė savo veiklas, susijusias su gamtos tyrinėjimu, aplinkos stebėjimu. 

Klaipėdos S. Dacho progimnazijos geografijos mokytoja Vilma Norvaišienė pasakojo apie geografijos ir patyriminio mokymo mokykloje sąsajas. 

Klaipėdos H. Zudermano gimnazijos geografijos mokytojas Rolandas Norvaišas kalbėjo apie geografijos ir vokiečių kalbos integraciją. 

Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos geografijos mokytoja Solvita Dimienė pasakojo apie patyriminį orientacinį žygį, o Neringos gimnazijos geografijos mokytoja Rita Raugienė apie ekspediciją Kazachstane. 

Plungės „Saulės“ gimnazijos mokytoja Ingrida Tamošauskienė kalbėjo apie gamtinį geografinį taką ir jo panaudojimo galimybes ugdomojoje geografinėje veikloje. 

Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazijos mokytoja Stasė Alenskienė pasidalino savo įžvalgomis apie mokymąsi iš patirties teigdama, kad mokyti iš patirties galėsime, jeigu pripažinsime, kad tam tikra patirtis – tai mokymo patirtis. Jeigu įvertinsime savo patirtį ir nustatysime, ką darome gerai ir ką blogai. Jeigu suprasime savo sėkmių ir nesėkmių priežastis. Jeigu eksperimentuosime ir analizuosime, ko išmokome iš patirties.

Gerosios patirties sklaida įvyko, mokytojai išsinešė dalelę naujų žinių, drąsos eksperimentuoti, gerų emocijų, idėjų. Kam gi mes gyvename, jei ne tam, kad vienas kitam palengvintume gyvenimą? Paskleiskime savo patirtį.

                                                Dalia Umantaitė–Vaivadienė
Stasė Alenskienė

 
 

 

Share This Post

Rašyti komentarą