9 smagūs būdai, kaip paįvairinti geografijos pamokas

Gerai parengtoje gamtos mokslų pamokoje vaikai gali keliauti po pasaulį net neišėję iš savo klasės. Portalas 100iq.com paprašė mokytojų pasidalinti patarimais, kaip įdomiai vesti geografijos pamokas.

  1. Tyrinėkite pasaulį susirašinėjant su draugais

Organizuokite susirašinėjimą, padedant kitam mokytojui iš kito miesto ar net šalies. Taip, tai skamba šiek tiek senamadiškai, tačiau tai padės vaikams patobulinti rašymo įgūdžius ir geriau suvokti gyvenimą už mokyklos, miesto ar šalies ribų. Ketvirtį, semestrą ar mokslo metus galite baigti vaizdo pokalbiu, kuriame vaikai pagaliau gali „susitikti“ su savo susirašinėjimo draugais.

  2. Pakabinkite klasėje ant sienos daug laikrodžių

Padėkite mokiniams išmokti suprasti ir apibrėžti laiko juostas, kabindami daug laikrodžių su skirtingu laiku. Nustatykite pradinį geografinį laiką ant vieno ir pažymėkite jį kaip Anglijos Grinvičo laiką. Pasirašykite kitų laiko juostų valandas ir nustatykite daugelio didžiųjų pasaulio miestų, žinoma, ir savo gimtojo miesto laiką.

Periodiškai galite atkreipti mokinių dėmesį į laikrodžius, geriausia skirtingu dienos metu. Pavyzdžiui, ryte, kai jie ateina į mokyklą, pasikalbėkite apie tai, ką tuo pačiu metu gali veikti kitų laiko juostų mokiniai. Galite naudoti laikrodį kaip pradžios tašką, kad paaiškintumėte, kaip ilgumos koordinatės yra susijusios su laiko juosta.

Nuotraukos šaltinis: Sharon Angal, Quatama mokykla

 3. Sukurkite savo kelionių vadovus

Informatikos mokytoja Melinda Klecker veda linksmas geografijos pamokas, skatindama mokinius kurti savo kelionių brošiūrų dizainą. Ji prašo vaikų pasirinkti skirtingas šalis. Kiekvienas iš jų vykdo savo šalies ir dviejų didžiųjų miestų tyrimus norėdamas pildyti informaciją. Tai puikus būdas integruoti rašymo įgūdžius, skaitmenines žinias, grafinį dizainą ir geografiją.

 4. Naršykite po pasaulį su „Google Earth“

Kiekvieną kartą, kai ketvirtos klasės mokytoja Julia McIntyre pasakoja apie savo asmenines keliones, ji naudoja „Google Earth“, norėdama parodyti mokiniams atstumą tarp jų mokyklos ir kelionės tikslo. „Tai tikrai leidžia suvokti perspektyvą ir mastą“,– tikina mokytoja. Josho Williamso mokiniai naudoja „National Geographic“ projektą „Neliestos jūros“ ir naudoja „Google Earth“ norėdami išanalizuoti, kaip bėgant laikui pasikeitė natūralūs kraštovaizdžiai visame pasaulyje.

 5. Sukurkite savo salą

Šeštos klasės mokiniai kartu su mokytoja Amy Getty mokslo metus pradeda kurdami salų žemėlapius, vaizduojančius jų gyvenimą. Jie užpildo piešinį biografinėmis detalėmis, o tada žemėlapiams kurti naudoja vaizduotę, žinias apie reljefą ir įvairius žemėlapiams būdingus žymėjimus.

Nuotraukos šaltinis: Ms. Lopez in the Art Room

 6. Žaiskite slėpynes visame pasaulyje

Sugalvokite tam tikrą vietą kažkur planetoje. Pateikite savo vaikams keletą užuominų (platuma, ilguma, sezoniniai pokyčiai, gyvūnai ir kiti geografiniai duomenys). Jie turi ištirti duomenis ir juos palyginti, kad susiaurintų paiešką ir galėtų rasti 10 slaptų kampelių visame pasaulyje.

 7. Kurkite personažo kelionių žemėlapį

Pasakodama apie veiksmo vietas knygose, Jessica Brooks kviečia vaikus skaitymo metu nupiešti knygos veikėjo kelionės žemėlapį, nurodant vietoves, pavadinimus, vėjų rožes bei mastelį. Kita mokytoja Melody Arnett pasakojo, kad ji lengvai integruoja geografiją skaitymo pamokose, padėdama mokiniams nustatyti, kurioje pasaulio vietoje vyksta kiekvienos knygos. „Kartais tai akivaizdu, o kartais mes darome išvadas remdamiesi skaitomos istorijos užuominomis“.

 8. Duokite darbo aktyviausiems mokiniams

Siūlome idėją, kuo užsiimti aktyviausiems mokiniams, atlikusiems pagrindinį darbą. Mokytoja Runa Zaman siūlo ant stalo laikyti krūvą tuščių pasaulio žemėlapių kopijų ir paprašyti vaikų pažymėti pažįstamas valstybes ir jų sienas. Priklausomai nuo teisingai pažymėtų šalių skaičiaus, mokiniai gali gauti papildomą balą ar pagyrimą.

 9. Laikykite savo rankose visą pasaulį

Žaiskite žaidimą „Mesti gaublį“, klasėje mėtydami didelį pripučiamą kamuolį-gaublį. Kai mokinys jį pagauna, turi pasakyti klasei, kuris žemynas ar vandenynas yra po jo dešiniuoju nykščiu. Jei jie ką nors žino apie šią vietą, gali pasidalyti informacija.

 

Šaltinis: emokykla.lt
Share This Post

Rašyti komentarą