Kinijos vyriausybė paskelbė baigusi tiesti pagrindinį nacionalinį geležinkelį, kuris tęsiasi nuo Hotano miesto Hotano prefektūroje iki Ruoqiango grafystės Bayingolino Mongolijos autonominėje prefektūroje.
Hotan-Ruoqiang geležinkelis yra paskutinė Taklamakano dykumos geležinkelio linijos dalis, kuri yra pirmoji pasaulyje geležinkelio linija, nusidriekusi per dykumą. Hotan-Ruoqiang geležinkelio statybos buvo pradėtos 2018 m., ir tikimasi, kad jis pilnai pradės veikti iki 2022 m. birželio mėn. Geležinkelio ilgis – 825 km.
Taklamakano dykuma yra didžiausia Kinijos dykuma, o geležinkelio linija apima Golmudo-Korlos geležinkelį, Kašgaro-Hotano geležinkelį ir kitus pietinius Sindziango geležinkelius. Kaip teigia Hotan-Ruoqiang geležinkelio vyriausiasis projektuotojas Yang Baorong, „ši geležinkelio linija eina per pietinį Taklamakano dykumos pakraštį. Smėlio audros kelia rimtą grėsmę geležinkelio statybai ir eksploatavimui, nes gali būti palaidoti bėgiai“.
Naujo geležinkelio statybos ir kova su dykumėjimu eina koja kojon
Dėl smėlio audrų problemos tuo pat metu, kai buvo tiesiama linija, buvo vykdomos kovos su dykumėjimu programos. Projekto metu pasodinta 13 milijonų sodinukų ir šalia bėgių įrengta maždaug 50 milijonų kvadratinių metrų žolės tinklelių. Taip pat buvo pastatyti viadukai, kad būtų galima saugiai pravažiuoti vietose, žinomose dėl didelių smėlio audrų.
Naujoji linija buvo suprojektuota siekiant sutrumpinti kelionės laiką ir paspartinti ekonominį regionų, kuriuos ji jungia, plėtrą. Anksčiau šį mėnesį „Railway Technology“ ataskaitoje paaiškinta, kad Kinija siekia investuoti maždaug 154,88 mlrd. JAV dolerių į Jangdzės upės deltos geležinkelių tinklo plėtrą 2021–2025 m. Investicijos išplės regiono geležinkelio linijas maždaug 22 000 km.
Dar 2014 metais Kinija paskelbė apie didžiulę 13 000 km JAV ir Kinijos geležinkelio liniją, kurios statybos kainuotų 200 mlrd. JAV dolerių. Projekte numatyta, kad greitojo geležinkelio linija tęstųsi į šiaurės rytus nuo Pekino, prieš tai ji eitų 13 000 km per Sibirą, o po to keliautų 200 km po vandeniu, kirsdama Beringo sąsiaurį į Aliaską. Atrodo, kad šis projektas įstrigo, nors jis vis dar gali pakilti iš pelenų, kadangi Kinija tikisi gerokai išplėsti savo geležinkelių tinklą ir paskatinti ekonomiką.
Šaltinis: technologijos.lt