Vis realesnė tampa idėja Suomių įlankoje tarp Estijos ir Suomijos nutiesti tunelį su geležinkelio linija pagal projektą, kuris pavadintas „FinEst Link“.
92 kilometrų ilgio tunelio statyba preliminariais vertinimais kainuotų nuo 9 iki 13 milijardų eurų. Tai būtų vienas ilgiausių tunelių Europoje. Šiuo metu Europoje veikia 50 kilometrų ilgio tunelis po Lamanšu tarp Prancūzijos ir Anglijos, 57 kilometrų ilgio tunelis Alpių kalnuose Šveicarijoje.
Suomijoje yra 120 kilometrų ilgio Paijanne tunelis, pastatytas 1972-1982 metais. Bet juo transportuojami ne kroviniai, o vanduo iš Paijanne ežero į Silvolo vandens saugyklą iš kur geriamą vandenį gauna Helsinkis.
Apie tai, kad tarp Estijos ir Suomijos būtina įrengti tunelį su geležinkelio linija, prabilta vystant europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ iš Lenkijos per Lietuvą, Latviją, Estiją į Suomiją.
Siekiant išanalizuoti ir įgyvendinti „FinEst Link“ tunelio įrengimo galimybes yra suburti du atskiri konsorciumai.
Viena grupė, kuri jungia kompanijas „Ramboll Finland“, „Sito“, „Strafica“, „Urban Research“ ir „Pöyry Finland“, vertina keleivių ir krovinių srautus. Ji atsakys į klausimą, ar yra prasmė statyti brangų tunelį? Galbūt užtektų gerinti tarp Talino ir Helsinkio veikiančias laivybos linijas.
Kita grupė – „Sweco“, WSP ir „Amberg Engineering“ analizuoja techninę ir ekonominę tunelio statybos pusę, ieškos variantų kaip geriau tuneliui įsilieti į aplinką. Ši grupė taip pat nustatys, kur prasidėtų tunelis Estijoje ir kur jis baigtųsi Suomijoje. Šiuo metu yra mažiausiai trys tunelio įsiliejimo į aplinką variantai.
Tunelio statybos po Suomių įlanka studiją planuojama baigti iki 2018 metų. Jo statyba priklausytų ir nuo to, ar jam bus suteikta ES parama. Planuojama, kad parama galėtų siekti apie 40 proc.
Jei palankiai susiklostytų situacija tunelis po Suomių įlanka gali būti pradėtas statyti apie 2025 metus. Jo statyba įvertinus tai, kad yra sukurtos palankios tokių objektų statybos technologijos, baigtųsi maždaug per penkis metus.
Šaltinis: technologijos.lt