Mokiausi geografijos ir laimėjau kelionę į JAV

Geografija-mokytis-verta-3Daugelis žmonių mėgsta keliauti. Vieni renkasi ramias šalis poilsiui, kiti nori kuo daugiau pamatyti. Aš labiausiai mėgstu didelius miestus ir šalis. Kadangi man teko netikėta galimybė aplankyti vieną didžiausių šalių – Jungtines Amerikos Valstijas, norėčiau apie tai papasakoti.

Kai internete radau tokį neįprastą konkursą „Pažink JAV“, iš karto nusprendžiau, kad turiu išbandyti savo jėgas. Juk tai mano svajonių šalis! Nė nedvejodama nuėjau pas geografijos mokytoją ir paprašiau pagalbos pasiruošti. Ji sutiko ir leido naudoti savo vardą bei pavardę registruojantis konkurse. Pirmasis etapas vyko internete. Buvo 30 klausimų apie JAV iš įvairių sričių: ekonomikos, geografijos, istorijos ir t.t. Aš nesunkiai įveikiau pirmą etapą. Finalas vyko Vilniaus universitete, matematikos fakultete. Konkurentai buvo stiprūs, tačiau man pavyko juos įveikti. Laimėjimas buvo netikėtas: kai pasakiau tėvams, draugams – niekas nepatikėjo. Tačiau, kai autobusu parsitempiau namo didžiulį bilietą su užrašu „Kelionė į JAV“, tada visi pagaliau patikėjo, kad laimėjau. Nuo tada aš pradėjau ruoštis nepamirštamai kelionei į Jungtines Amerikos Valstijas.

Pagaliau sulaukiau dienos, kai turėjome skristi į Ameriką. Pavasario atostogų metu su Mindaugu Dženkaičiu ir Elmundu Žaliu iš Vilniaus oro uosto išskridome į Jungtines Amerikos Valstijas. Tai buvo be galo laukta diena. Skrydis truko gana ilgai. Žvelgdama pro langą norėjau įžiūrėti žemę, tačiau mačiau tik debesų šūsnis. Nors ir turėjome televizoriukus, kuriuose galėjome žiūrėti filmus, klausytis muzikos ir žaisti žaidimus, vis dėlto skrydis buvo ilgas ir nuobodus. Skridome maždaug 9000 km/h greičiu 13 tūkst. metrų aukštyje. Nusileidome Washington Dulles oro uoste, kuriame mus pasitiko ambasados darbuotojai. Jie nuvežė mus pas ambasadorių į namus, kur mes apsigyvenome. Jų namas didelis ir gražus. Rajone, kuriame jie gyvena, visi namai yra dideli, tačiau jie sako, kad tai nieko ypatingo. Mane apgyvendino antrame aukšte. Turėjau savo kambarį, kuriame gyvenau viena. Su ambasadoriaus Žygimanto Pavilionio šeima sutarėme puikiai. Mes pusryčiaudavome ir vakarienę valgydavome kartu su jais. Papusryčiavus kartais į Vašingtoną veždavo ambasadorius, o kartais nuveždavo ambasados vairuotojas. Tada važiuodavome į lankytinas vietas Vašingtone arba mus tiesiog paleisdavo mieste ir mes patys eidavome, kur norėdavome. Man Vašingtone labiausiai patiko Linkolno monumentas, Liuterio Kingo monumentas ir muziejai. Vienas įdomiausių muziejų buvo kosmoso ir aeronautikos muziejus. Jame buvo daugybė raketų bei naikintuvų. Mums visi sakė, kad gražiausia Vašingtone būna tą pavasario savaitę, kai žydi vyšnios. Labai gaila, kad mes atvykome per anksti, kai dar buvo per šalta kam nors apskritai žydėti. Nors, žinoma, narcizų buvo pilnos pakelės J. Mes buvome ne tik Vašingtone, bet ir vienai dienai buvome nuvykę į Niujorką. Tai svajonių miestas. Vakare jame buvo gražiausia: visur pilna lempučių, viskas mirga ir šviečia. Labiausiai sužavėjo „Time Square“ ir penktasis aveniu, kitaip žinomas kaip prabangių parduotuvių gatvė. Dar man labai patiko dangoraižiai ir tai , kad šis miestas nemiega, nors daugelį lietuvių, atvykusių į Niujorką, tai gąsdina.

Kelionė atgal buvo tokia pat nuobodi kaip ir į priekį, tačiau neatrodė tokia ilga, nes beveik visą laiką skaičiau knygą Paruki Murakami „ Į pietus nuo sienos, į vakarus nuo sienos“ ir mąsčiau apie patirtus įspūdžius. Galiu drąsiai teigti, kad tai buvo nuostabiausia kelionė, kurią esu patyrusi. Bent kol kas J. Už galimybę apsilankyti  Jungtinės Amerikos Valstijos miestuose esu labai dėkinga LGMA, konkurso organizatoriams, Elmandui Žaliui, Lietuvos ambasadai Amerikoje, ambasadoriui Žygimantui Pavilioniui ir Linai Pavilionienei bei savo geografijos mokytojai Aldonai Arlauskienei.