Ilgiausia pasaulyje kelionė geležinkeliu

keliasLapkričio 18 d. traukinio sąstatas, sudarytas iš 82 vagonų, pajudėjo į istorinę kelionę – ilgiausią pasaulyje kelionę bėgiais. Traukinys išvyko iš Rytų Kinijoje esančio Yiwu miesto. Šiuo metu sąstatas tebėra kelyje, mat ši beprecedentė geležinkelio odisėja truks mažiausiai 21 parą ir bus užbaigta gruodį.

Magistralė Yiwu-Madridas (raudona spalva) ilgiu pranoksta ligšiolinę rekordininkę Trans-Sibiro magistralę (geltona spalva)
©thewashingtonpost.com
Per 3 savaites traukinys įveiks 9977 km ir atvyks į galinę stotį – Ispanijos sostinę Madridą. Toks yra “Naujasis šilko kelias” – kinų projektas, kurio tikslas – dominuoti transkontinentinio krovinių gabenimo Azijos ir Europos geležinkeliais sektoriuje. Magistralė Yiwu-Madridas yra ilgiausia pasaulyje geležinkelio linija – ilgesnė ir už ligšiolinę šio titulo savininkę, legendinę Trans-Sibiro magistralę (9 289 km).Yiwu yra didžiausias smulkiųjų gamintojų prekių logistinis centras Kinijoje, į kurį vis dažniau atvyksta galybė užsienio verslininkų. Dabar šis miestas taps dar svarbesnis – mat iš jo prekės tiesiai į Europą galės keliauti sausuma. Projektas kinams atsiėjo 40 mlrd. JAV dolerių. Ši geležinkelio magistralė skirta ne tik Kinijos pramonės eksportui. “The Economist” pabrėžia, kad traukinių vagonais į Kiniją bus importuojamos ir vis didesnę prekę Kinijos rinkoje turinčios prabangos prekės iš Europos.

Magistralė Yiwu-Madridas driekiasi per Kiniją, Kazachstaną, Rusiją, Baltarusiją, Lenkiją, Vokietiją, Prancūziją ir Ispaniją.

Į Europą numatoma tiesti ir antrą geležinkelio liniją – ji Senąjį žemyną pasieks per Turkiją, o iki tol drieksis Kirgizijos, Tadžikijos, Uzbekijos, Turkmėnijos, Pakistano, Irano teritorijomis. Iš Turkijos europinės dalies geležinkelis suks link Maskvos, o iš ten, per Baltarusiją, Lenkiją ir Vokietiją – į Olandiją, o iš ten – per centrinę Europos dalį į Venecijos regioną. Ten geležinkelio linija susijungtų su jūros maršrutais, siekiančiais Keniją, Šri Lanką, Bangladešą, Malaiziją, Indoneziją, Singapūrą ir Pietryčių Kinijos didmiesčius.

Kinai planuoja tiesti ir kitą “naująjį šilko kelią”, kuris Europą pasieks per Turkiją
©thewashingtonpost.com

Šaltinis: technologijos

Share This Post

Rašyti komentarą