Jau pradėti darbai, kad Baltijos jūroje 40 metrų gylyje nusidriektų ilgiausias pasaulyje traukinių ir automobilių povandenis tunelis.
Planuojama, kad 2029 m. jau bus galima važiuoti naujuoju 18 kilometrų Fehmarnbelt tuneliu, kuris sujungs Daniją ir Vokietiją. Jis bus nutiestas tarp dviejų salų – Vokietijos Fėmarno ir Danijos Lolando. Tai turėtų būti ilgiausias povandeninis tunelis, kuriuo galės važiuoti tiek automobiliai, tiek traukiniai.
„Šiandien jeigu traukiniu vyksti iš Kopenhagos į Hamburgą, prireikia maždaug keturių su puse valandų, – CNN aiškino projektą vykdančios Danijos kompanijos „Femern A/S“ technikos direktorius Jensas Ole Kaslundas. – Kai tunelis bus baigtas, ta pati kelionė užtruks dvi su puse valandos.“
Tiems, kurie tarp Danijos ir Vokietijos vyksta automobiliu, kelionė taip pat sutrumpės maždaug valanda. Dabar reikia keltis keltu, ir tai užtrunka apie 45 minutes. Kai tunelis bus baigtas, automobiliu jį pervažiuoti užtruks apie 10 minučių. Traukiniai jį įveiks per 7 minutes.
Darbai jau pradėti, tačiau dar tik iš Danijos pusės. Vokietijoje buvo laukta teismo sprendimo, nes šiam tuneliui prieštaravo gamtos saugotojai ir keltų bendrovės. Lapkričio pradžioje teismas leido statyti tunelį, tad netrukus turėtų prasidėti darbai ir Vokietijoje.
Kol kas vyksta paruošiamieji darbai, tuomet Lolande dar bus statomas fabrikas. Planuojama, kad paties tunelio statybos prasidės 2023 m.
Projekto vykdytojai skaičiuoja, kad statyboms reikės tiek plieno, kiek reikėtų 50-iai Eifelio bokštų.
Statybos atsieis apie 7 mlrd. Eur. Tunelis bus mokamas.
Kelionė Fehmarnbelt tuneliu
Šaltinis: 15min.lt